[Creator+] 디자인 스튜디오 일상의실천: 주어진 일에 그치지 않는 디자이너의 태도를 말하다
[Creator+] Design Studio Everyday Practice: Talking about the attitude of a designer who does not stop at the given task
Press
2024
디자인플러스
3
[Creator+] 일상의실천의 A to Z: <디자인플러스>부터 <2024 올해의 프로젝트>까지
[Creator+] A to Z of Everyday Practice: From <Design Plus> to <2024 Project of the Year>
Press
2024
디자인플러스
3
Everyday Practice x Un sedicesimo
Everyday Practice x Un sedicesimo
EditorialGraphicPractice
2024
Un sedicesimo
3
*c-lab 8.0 <코러스CHORUS>
*c-lab 8.0 CHORUS
EditorialGraphic
2024
코리아나미술관
4
2024 경기도자비엔날레 〈투게더_ 몽테뉴의 고양이〉
Gyeonggi Ceramics Biennale 2024 ‘TOGETHER_ Montaigne's Cat’
GraphicMotion
2024
한국도자재단
4
체공녀 연대기 1931-2011
Women in the Sky: Gender and Labor in the Making of Modern Korea
Editorial
2024
후마니타스
3
B주류경제학
B주류경제학
Editorial
2024
밀리의서재토스
3
동대문 페스티벌_이동무대
Dongdaemun Festival_Moving Stage
EditorialGraphic
2024
동대문문화재단
5
서울디자인 2024
SEOUL DESIGN 2024
GraphicMotionWebsite
2024
서울디자인재단
4
무르익다
Mureu-ikda (Ripen)
GraphicMotion
2024
국립농업박물관
3
ACT 페스티벌 2024
ACT Festival 2024
GraphicIdentityMotion
2024
ACC 국립아시아문화전당
4
서울아트가이드 Fall 2024 by 아트드렁크
Seoul Art Guide Fall 2024 by artdrunk
Editorial
2024
artdrunk
4
모두를 위한 무향
No Scents for Everyone
Graphic
2024
환경정의
3
네이버 한글한글 아름답게 캠페인
NAVER Beautiful Hangul Campaign
Website
2024
네이버 문화재단
4
LG 화학 지속가능경영보고서 2023 
RE:ACT TO ZERO
LG CHEM SUSTAINABILITY REPORT 2023 RE:ACT TO ZERO
Editorial
2024
LG화학
3
경기도자미술관 소장품 상설전 《현대도예-오디세이》 도록
Odyssey of Contemporary Ceramic Art Exhibition Catalogue
Editorial
2024
경기도자미술관
5
세종문화회관 모든누구나
Sejong Center ‘Anyone for Everyone’
GraphicIdentity
2024
세종문화회관
3
권민호 개인전 《축원의 가루》
Minho Kwon’s Solo Exhibition, Powder of Blessing
Graphic
2024
권민호
4
집덕후들의 커뮤니티, 라이프집
Identity & Website design for Life.zip
IdentityWebsite
2024
라이프집
4
세종문화회관세종썸머페스티벌 2024
2024 Sejong Summer Festival
Graphic
2024
세종문화회관
4

잃어버린 시간의 연대기

The Chronicle of Lost Time

2021
Graphic

TCLT_01

TCLT_02

TCLT_03

TCLT_04

TCLT_05

TCLT_06

TCLT_07

TCLT_08

TCLT_09

TCLT_10

서울대학교 미술관에서 진행되는 잃어버린 시간의 연대기&전시는 한국 현대미술에 대한 성찰적 읽기의 일환으로 기획된 전시입니다. 한국의 현대미술은 굴곡진 근현대사의 시간을 뚫고 성장해왔고, 여전히 다양한 형태로 변화하는 중입니다. 초창기 한국 현대미술은 ‘현대’라는 개념을 서양 미술을 거울로, 때로는 이정표로 삼아 발전해 왔고, 그로 인해 ‘지금 이곳의 삶’의 재현과 표현, 해석에 어려움을 겪기도 했습니다. 이러한 관점에서, 잃어버린 시간의 연대기&전은 한국의 현대미술이 지나온 발자취와, 앞으로 나아가야 할 논의에 대한 고민을 담은 전시입니다.
일상의실천은 시간의 흐름에 따라 누적된 여러 겹의 레이어를 통해 ‘시간’과 ‘연대기’라는 추상적인 단어의 개념을 시각화했습니다. 파편적으로 흩어지고 모이는 조형들과, 그 사이를 가로지는 직선, 그리고 다양한 높낮이를 가진 타이포그래피를 통해, 한국의 현대미술이 지나온 발자취와 ‘지금 여기’ 한국 미술이 뿌리내리고 있는 문화적 토양을 시각화하기 위해 노력했습니다.

디자인. 권준호
디자인 도움. 길혜진

클라이언트. 서울대학교미술관

The Chronicles of Lost Time&exhibition at Seoul National University Museum of Art is designed as part of a reflective reading of Korean contemporary art. Korean contemporary art has grown through the time of curved modern and contemporary history and is still changing in various forms. Early Korean contemporary art has developed with the concept of ‘modern’ as a mirror, sometimes as a milestone, of Western art. As a result, Korean contemporary art had difficulty in reproducing, expressing, and interpreting ‘now here, life in Korea’. From this point of view, The Chronicles of Lost Time&is an exhibition of Korean contemporary art’s footsteps and concerns about future discussions.
We visualized the concept of abstract words ‘time’ and ‘Chronicle’ through layers of layers accumulated over time. Through objects scattered and gathered in fragments, straight lines between them, and typography with various heights, we tried to visualize the footsteps of Korean modern art and the cultural soil that Korean art ‘now here’ is rooted in.

Design. Joonho Kwon
Assistant. Hyejin Kil

Client. 서울대학교미술관