모두예술주간2023 〈장애예술 매니페스토〉
Disability Art Week in Seoul 2023
EditorialGraphicMotion
2023
한국장애인문화예술원
4
제 15회 DMZ 국제 다큐멘터리 영화제
The 15th DMZ International Documentary Film Festival
GraphicIdentityMotion
2023
DMZ 국제 다큐멘터리 영화제
4
LG 화학 지속가능경영보고서 2023 웹사이트
RE:ACT TO ZERO
MotionWebsite
2023
LG화학
4
2022 금천예술공장아카이브
2022 Geumcheon Archive
Editorial
2023
금천예술공장
4
보고싶어, 니 영화! 2023
We want your film! 2023
Graphic
2023
서울독립영화제
3
나비클럽 소설선
Nabiclub Novel Series
EditorialGraphic
2023
나비클럽
3
언유주얼 굿즈 페어 2023 그래픽 어플리케이션 & 웹사이트
Unusual Goods Fair 2023 Graphic Application & Website
GraphicSpaceWebsite
2023
일상예술창작센터
4
2023 제로원데이
ZER01NE DAY 2023
EditorialGraphicMotion
2023
ZER01NE
5
베테랑의 몸
The Veteran’s Body
Editorial
2023
한겨레출판
3
국립극장 레퍼토리시즌 2023-2024
National Theater Repertory Season 2023-2024
Graphic
2023
국립극장
4
LG 화학 지속가능경영보고서 2023 RE:ACT TO ZERO
LG CHEM SUSTAINABILITY REPORT 2023 RE:ACT TO ZERO
Editorial
2023
LG화학
4
이것도노동이다
This is also Labor
Editorial
2022
전국권리중심중증장애인맞춤형공공일자리협회
3
신세계백화점 경기점 리뉴얼 오픈 [피어나다]
Shinsegae Department Store in Jukjeon Renewal Design [Bloom]
GraphicMotion
2023
Shinsegae Department Store
2
제9회 아마도 사진상 김동준 개인전 <방해하는 추출, 밀어두는 소화>
The 9th Amado Photography Award-Kim DongJun Solo Exhibition, <Distorting Extraction, Storing Digestion>
EditorialGraphic
2022 2023
아마도예술공간
4
아트선재센터 웹사이트
Art Sonje Center Website
Website
2023
아트선재센터
3
아마도애뉴얼날레_목하진행중 도록
Amado Annualale Catalog
Editorial
2023
아마도예술공간
4
Sync Next23(싱크 넥스트 23)
Sync Next 23
GraphicMotion
2023
세종문화회관
4
나비클럽 소설선
Nabiclub Novel Series
Editorial
2023
나비클럽
4
광주비엔날레 2023 웹사이트
Gwangju Biennale 2023 Website
Website
2023
광주비엔날레
3
장애의 정치학을 위하여
For the Politics of Disability
EditorialGraphic
2023
후마니타스
4

두 번의 똑같은 밤은 없다

Nothing Twice

2019
EditorialGraphicMotion

NT_0002

NT_0004

NT_0005

NT_0006

NT_0007

NT_0008

NT_0009

2019 서울 포커스 두 번의 똑같은 밤은 없다는 근시안적인 성장지상주의로 인해 파괴되는 환경과 생존을 위협받는 생물종를 목도하며, 재난 위기의 시대에 삶의 변화를 모색하는 방법에 대해 질문을 던지는 전시입니다. 본 전시는 쓰레기, 생태, 소비문화와 자본주의를 탐구하는 다양한 미학적 접근의 작품들을 선보이고 있습니다.
일상의실천은 망가지고 구겨진 서체를 ‘쓰레기 더미’로 해석하여 이를 전시 영문명 Nothing Twice의 그래픽 요소로 활용했습니다. 버려진 듯한 글자 더미는 자원을 재활용하여 새로운 사물을 만들어내는 ‘업사이클링’ 공정을 차용한 모티브이기도 합니다. 이번 전시에서 일상의실천은 전시 아이덴티티 디자인 이외에도 참여작가로 ‘글자 더미(Heaped letters)’를 공개했습니다.

디자인. 김어진
모션 그래픽. 입자필드

This exhibition is about an environment that is destroyed by rapid growth and living creatures that are threatened. The exhibition asks questions about how to seek a change in life in an era of crisis. The exhibition also presents works of various aesthetic approaches that explore waste, ecology, consumption culture and capitalism.
We interpreted the broken and crumpled letters as “a pile of trash” and used them as a graphic component of “Nothing Twice.” A pile of abandoned letters is also a motif for the ‘upcycle’ process of recycling resources to create new things. In addition to the exhibition’s identity design, we also participated in the exhibition as a work called “Heapped Letters.”

Design. Eojin Kim
Motion Graphic. Particle.Field