경기도자미술관 소장품 상설전 《현대도예-오디세이》 도록
Odyssey of Contemporary Ceramic Art Exhibition Catalogue
Editorial
2024
경기도자미술관
5
세종문화회관 모든누구나
Sejong Center ‘Anyone for Everyone’
GraphicIdentity
2024
세종문화회관
3
권민호 개인전 《축원의 가루》
Minho Kwon’s Solo Exhibition, Powder of Blessing
Graphic
2024
권민호
4
집덕후들의 커뮤니티, 라이프집
Identity & Website design for Life.zip
IdentityWebsite
2024
라이프집
4
세종문화회관세종썸머페스티벌 2024
2024 Sejong Summer Festival
Graphic
2024
세종문화회관
4
SeMA 옴니버스 《끝없이 갈라지는 세계의 끝에서》
SeMA Omnibus : at the end of the world split endlessly
EditorialGraphicMotionSpace
2024
서울시립미술관
4
국립극장 레퍼토리시즌 2024-2025
National Theater Repertory Season 2024-2025
EditorialGraphicMotion
2024
국립극장
3
보통사람들의 찬란한 역사 전시 도록
Ordinary People, Splendid History Exhibition Catalogue
Editorial
2024
경남도립미술관
4
BranDmagazine
BranDmagazine
Press
2024
3
보고싶어, 니 영화! 2024
We Want Your Film! 2024
Graphic
2024
서울독립영화제
5
수교계기문화행사통합결과자료집
Cultural Project to Celebrate Diplomatic Relations Between Korea and Other Countries
Editorial
2024
한국국제문화교류진흥원
5
ARKO 공연예술창작주체아이덴티티 & 키비주얼디자인
ARKO Partners Identity & Key Visual Design
GraphicIdentity
2024
아르코미술관
3
포스트모던 어린이 전시 도록
The Postmodern Child Exhibition Catalogue
Editorial
2024
부산현대미술관
4
한국여성의전화 아이덴티티
Identity for Korea Women’s Hot-Line
Identity
2024
한국여성의전화
5
모두예술극장기획프로그램 <모두의클럽, 빙빙빙>
MODU ART THEATER Program <We touch, We play, We Dance & Being Being Being>
EditorialGraphic
2024
한국장애인문화예술원
3
LG H&H Design Center Design Annual 2023
LG H&H Design Center Design Annual 2023
Editorial
2024
LG생활건강
6
이승윤 콘서트 [DOCKING : LIFTOFF] 아카이브 에디션 인쇄물
LEE SEUNG YOON CONCERT [DOCKING : LIFTOFF] ARCHIVE EDITION PRINTED MATTER
EditorialGraphic
2024
마름모
4
Three Dimensional Type
Three Dimensional Type
Press
2024
Counter-print
3
GRAPHIC FEST 2 – 페스티벌 & 페어 아이덴티티
GRAPHIC FEST 2 - Identities for Festivals & Fairs
Press
2024
Viction:ary
3
서울대학교 문화예술원(ICA) 웹사이트
The Institute of Culture and Arts (ICA) at Seoul National University Website
IdentityWebsite
2024
서울대학교 문화예술원
4

두 번의 똑같은 밤은 없다: 전시도록

Nothing Twice: Exhibition Catalogue

2019
EditorialGraphic

nothing_main2_001

nothing_main2_002

nothing_main2_003

nothing_main2_004

nothing_main2_005

nothing_main2_006

nothing_main2_007

nothing_main2_008

nothing_main2_009

nothing_main2_010

nothing_main2_0012

nothing_main2_0013

nothing_main2_0014

nothing_main2_0015

nothing_main2_0016

nothing_main2_0017

nothing_main2_0018

nothing_main2_0019

nothing_main2_0020

2019 서울 포커스 두 번의 똑같은 밤은 없다는 근시안적인 성장지상주의로 인해 파괴되는 환경과 생존을 위협받는 생물종를 목도하며, 재난 위기의 시대에 삶의 변화를 모색하는 방법에 대해 질문을 던지는 전시입니다. 본 전시는 쓰레기, 생태, 소비문화와 자본주의를 탐구하는 다양한 미학적 접근의 작품들을 선보이고 있습니다.
일상의실천은 망가지고 구겨진 서체를 ‘쓰레기 더미’로 해석하여 이를 전시 영문명 Nothing Twice의 그래픽 요소로 활용했습니다. 버려진 듯한 글자 더미는 자원을 재활용하여 새로운 사물을 만들어내는‘업사이클링’ 공정을 차용한 모티브이기도 합니다. 이번 전시에서 일상의실천은 전시 아이덴티티 디자인 이외에도 참여작가로 ‘글자 더미(Heaped letters)’를 공개했습니다.

디자인. 김어진

클라이언트. 서울시립 북서울미술관

This exhibition is about an environment that is destroyed by rapid growth and living creatures that are threatened. The exhibition asks questions about how to seek a change in life in an era of crisis. The exhibition also presents works of various aesthetic approaches that explore waste, ecology, consumption culture and capitalism.
We interpreted the broken and crumpled letters as “a pile of trash” and used them as a graphic component of “Nothing Twice.” A pile of abandoned letters is also a motif for the ‘upcycle’ process of recycling resources to create new things. In addition to the exhibition’s identity design, we also participated in the exhibition as a work called “Heapped Letters.”

Design. Eojin Kim

Client. 서울시립 북서울미술관