VIBE Dolby Atmos 커버 디자인
VIBE Dolby Atmos Cover Design
Graphic
2022
VIBE
4
DMZ ART PROJECT 도록
DMZ ART PROJECT Catalogue
EditorialGraphic
2022
dmzartproject
4
SQUARE 아이덴티티 & 웹사이트
Identity & Website for SQUARE
IdentityWebsite
2022
SQUARE
4
신장 위구르 디스토피아 표지디자인
Xinjiang Uyghur dystopia cover design
Graphic
2022
생각의힘
3
아트플러그 연수 웹사이트
Art Plug Yeonsu Website
Website
2022
아트플러그 연수
3
라이브 클럽 빵 아이덴티티 디자인
Identity design for Live Club BBang
Identity
2022
5
먼곳의친구에게, 아프로—동남아시아연대를넘어도록
To A Faraway Friend : Beyond Afro-Southeast ASIAN Affinities Catalog
EditorialGraphic
2023
ASEAN
4
디자이너의 일상과 실천
A designer's Everyday and Practice
EditorialGraphicPractice
2023
Self-initiated Project
5
일상의실천 10주년 전시 도록 『일상의 실천』
10 Years of Everyday Practice EVERYDAY PRACTICE
EditorialPractice
2023
Self-initiated Project
5
네이버 바이브 <숨은명곡> 커버 디자인
NAVER VIBE <HIDDEN MASTERPIECE> COVER DESIGN
GraphicMotion
2022
NAVER
3
정체 불명의 이름
Unknown Name
EditorialGraphic
2022
atoostudio
3
나눔스퀘어 네오 웹사이트
NANUM Square Neo Website
Website
2022
NAVER
5
VIBE SIGNATURE 커버 디자인
VIBE SIGNATURE COVER DESIGN
Graphic
2022
NAVERVIBE
5
c-lab 5.0 공진화
c-lab 6.0 co-evolution
EditorialGraphic
2022
코리아나미술관
4
워커스 95호: 노동자 시간을 둘러싼 공중전
WORKERS Vol.95: Dogfight over Labor Time
Editorial
2022
워커스
4
제 4회 박수근미술상 박미화 도록
The 4th Park Soo Keun Art Award Miwha Park
Editorial
2022
박수근미술관
4
국제도서전 한국관 홍보물
International Book Fair Korea PR design
Editorial
2022
서울국제도서전
3
만동(滿動), 두번째 앨범 <빅썬>
MANDONG’s 2nd album <Big SUN>
Graphic
2022
만동
4
DMZ ART PROJECT 평화공존지대
DMZ ART PROJECT Peaceful Coexistence Zone
GraphicMotion
2022
dmzartproject
4
그라운드시소 웹사이트
Groundseesaw Website
MotionWebsite
2022
미디어앤아트
5
재현과 재연 전시 도록
Seeing Beyond Catalogue
Editorial
2022
롯데갤러리
2
언유주얼 굿즈 페어 웹사이트
Unusual Goods Fair
GraphicWebsite
2022
일상예술창작센터
3
선善도 악惡도 아닌
Neither Good nor Evil
EditorialGraphic
2022
양주시립장욱진미술관
5
2022 서울독립영화제 <사랑의 기호>
The 47th Seoul Independent Film Festival <The Art of Love>
GraphicMotion
2022
서울독립영화제
4
2022 공공디자인페스티벌 주제전시 <길몸삶터>
2022 Public Design Festival Theme Exhibition <Road, Body, Life, Space>
Practice
2022
한국공예·디자인문화진흥원
4
나이키 월드컵 HERO 그래픽 디자인
NIKE World Cup HERO graphic design
GraphicMotion
2022
Nike
6
또 하나의 서울, 강과 산
Void in the City
EditorialGraphic
2022
서울도시건축전시관
3
새로운 일상의 탄생
the birth of a new everyday life
Editorial
2022
일상예술창작센터
5
나이키 대한민국 유니폼 패키지 디자인
World Cup national team's official uniform box
EditorialGraphic
2022
Nike
3
메소포타미아, 저 기록의 땅 전시 공간 그래픽
Mesopotamia, Great Cultural Innovations Exhibition graphic
GraphicSpace
2022
국립중앙박물관
3

가나출판사 아이덴티티 디자인 리뉴얼

GANA Identity Design Renewal

2020
Identity

Gana_1

Gana_12

Gana_13

Gana_14

Gana_111

Gana_15

Gana_16

Gana_17

Gana_18

Gana_19

Gana_110

가나는 ‘삶의 기본 가치와 지식의 즐거움을 전달한다’는 비전으로 출판사를 비롯한 교육, 아동, 문화콘텐츠 사업 영역에서 다양한 활동을 하고 있습니다. 가나 아이덴티티 디자인 리뉴얼은 기존 가나의 아이덴티티가 갖고 있는 불규칙한 조형과 공간을 조정하고, 회사의 비전을 선명하게 담을 수 있는 모티프를 지속가능한 시스템으로 활용하는 방향이 핵심입니다.
일상의실천은 한글의 우수한 형태를 바탕으로, 가나의 한글 자음 ’ㄱ(기역)’과 ’ㄴ(니은)’ 그리고 모음 ‘ㅏ(아)’의 형태를 정사각형 모듈 안에서 유사한 방식으로 재구성했습니다. 균일한 사이 공간과 획의 길이를 적용하고 기존 아이덴티티 컬러를 유지해 가나의 비전을 구현했습니다. 유사한 형태로 이루어진 한글 자음 ’ㄱ(기역)’과 ’ㄴ(니은)’의 사이를 연결해 ‘가나를 통한 새로운 가치의 틀(Frame)’의 의미를 그래픽모티프로 개발했습니다. 대칭으로 이루어진 그래픽모티프는 내용을 담는 영역으로 글의 분량에 맞춰 변형과 확장이 가능합니다.

디자인. 김어진

GANA is a publisher with a vision of ‘spreading the basic values of life and the enjoyment of knowledge.’ GANA is engaged in various activities in the areas of education, children and cultural content business. The GANA Identity Design Renewal has redesigned the irregular construction and space of the existing identity. It is also designed to use graphic motifs that can clearly capture the publisher’s vision as a sustainable system.
Based on the excellent form of Hangeul, we reconstructed the Korean consonants ‘ㄱ(Giyeok)’ and ‘ㄴ(Nieun)’ in Ghana and the vowel ‘ㅏ(A)’ in a square module. We applied the length of space and stroke uniformly and maintained the existing identity color to visualize Ghana’s vision. We have also developed a graphic motif for the meaning of the new value frame through GANA. The symmetrical graphic form is an area that contains contents and is designed to be modified and expanded according to the volume of the text.

Design. Eojin Kim