[Creator+] 디자인 스튜디오 일상의실천: 주어진 일에 그치지 않는 디자이너의 태도를 말하다
[Creator+] Design Studio Everyday Practice: Talking about the attitude of a designer who does not stop at the given task
Press
2024
디자인플러스
3
[Creator+] 일상의실천의 A to Z: <디자인플러스>부터 <2024 올해의 프로젝트>까지
[Creator+] A to Z of Everyday Practice: From <Design Plus> to <2024 Project of the Year>
Press
2024
디자인플러스
3
Everyday Practice x Un sedicesimo
Everyday Practice x Un sedicesimo
EditorialGraphicPractice
2024
Un sedicesimo
3
*c-lab 8.0 <코러스CHORUS>
*c-lab 8.0 CHORUS
EditorialGraphic
2024
코리아나미술관
4
2024 경기도자비엔날레 〈투게더_ 몽테뉴의 고양이〉
Gyeonggi Ceramics Biennale 2024 ‘TOGETHER_ Montaigne's Cat’
GraphicMotion
2024
한국도자재단
4
체공녀 연대기 1931-2011
Women in the Sky: Gender and Labor in the Making of Modern Korea
Editorial
2024
후마니타스
3
B주류경제학
B주류경제학
Editorial
2024
밀리의서재토스
3
동대문 페스티벌_이동무대
Dongdaemun Festival_Moving Stage
EditorialGraphic
2024
동대문문화재단
5
서울디자인 2024
SEOUL DESIGN 2024
GraphicMotionWebsite
2024
서울디자인재단
4
무르익다
Mureu-ikda (Ripen)
GraphicMotion
2024
국립농업박물관
3
ACT 페스티벌 2024
ACT Festival 2024
GraphicIdentityMotion
2024
ACC 국립아시아문화전당
4
서울아트가이드 Fall 2024 by 아트드렁크
Seoul Art Guide Fall 2024 by artdrunk
Editorial
2024
artdrunk
4
모두를 위한 무향
No Scents for Everyone
Graphic
2024
환경정의
3
네이버 한글한글 아름답게 캠페인
NAVER Beautiful Hangul Campaign
Website
2024
네이버 문화재단
4
LG 화학 지속가능경영보고서 2023 
RE:ACT TO ZERO
LG CHEM SUSTAINABILITY REPORT 2023 RE:ACT TO ZERO
Editorial
2024
LG화학
3
경기도자미술관 소장품 상설전 《현대도예-오디세이》 도록
Odyssey of Contemporary Ceramic Art Exhibition Catalogue
Editorial
2024
경기도자미술관
5
세종문화회관 모든누구나
Sejong Center ‘Anyone for Everyone’
GraphicIdentity
2024
세종문화회관
3
권민호 개인전 《축원의 가루》
Minho Kwon’s Solo Exhibition, Powder of Blessing
Graphic
2024
권민호
4
집덕후들의 커뮤니티, 라이프집
Identity & Website design for Life.zip
IdentityWebsite
2024
라이프집
4
세종문화회관세종썸머페스티벌 2024
2024 Sejong Summer Festival
Graphic
2024
세종문화회관
4

바이오필리아: 흙 한줌의 우주

BIOPHILIA: A handful of earth

2020
EditorialGraphicMotion

BIOPHILIA_1

BIOPHILIA_2

BIOPHILIA_3

BIOPHILIA_4

BIOPHILIA_5

BIOPHILIA_6

BIOPHILIA_7

바이오필리아는 인류세로 인해 발생한 기후 위기, 지구 생태계, 종(種)의 다양성 등 자연과 우주의 순환 구조 붕괴와 미래지향적 해결 방안을 모색하는 전시입니다. 자연과 인류의 조화를 통해 인류세의 확산을 방지하는 동시에 종(種)의 변이성에 대한 이해와 생물종 다양성 보존을 모색하는 자리이기도 합니다.
일상의실천은 ‘인간의 유전자에는 자연에 대한 애착과 회귀 본능이 내재돼 있다’는 바이오필리아 학설을 바탕으로 유전자가 기록된 염색체의 형태를 모티프로, 번식과 생존을 이어가는 종(種)의 자생성을 자가증식하는 가변적인 패턴으로 개발했습니다. 자유롭게 변이/변형하는 패턴은 다양한 움직임으로 ‘생명이 있는’ 그래픽모티프가 되고, 그 자체로 바이오필리아의 개념이 됩니다.
본 전시는 2020년 11월 24일부터 2021년 3월 1일까지 국립아시아문화전당에서 열립니다. 특별히 바이오필리아 디자인의 개념을 지지해주신 이기모 큐레이터와 김혜현 님에게 감사의 인사드립니다.

디자인. 김어진
모션 그래픽. V-code
사운드. 김어진

클라이언트. ACC 국립아시아문화전당

BIOPHILIA is an exhibition that examines the collapse of the circulatory structure of nature and the universe, including the climate crisis caused by antheropocene and the global ecosystem crisis, and seeks future-oriented solutions to such problems. The exhibition is also designed to prevent the spread of antheropocene through the harmony of nature and humanity, while also seeking an understanding of species variability and conservation of biodiversity.
We visually expressed the form of chromosomes on which genes were recorded based on the BIOPHILIA theory that “human genes contain an inherent attachment to nature and a regression instinct.” These interpretations were designed and applied to the main graphics in a variable pattern that self-reproduces the self-producing nature of the species. The free-changing pattern becomes a “living” graphic motif in various movements, and that is the design concept of BIOPHILIA.
This exhibition will be held from November 24, 2020 to March 1, 2021 at the National Asian Cultural Center. We especially thank to the curator Gimo Yi and Hyehyun Kim for supporting the concept of BIOPHILIA design.

Design. Eojin Kim
Motion Graphic. V-Code
Sound. Eojin Kim

Client. ACC 국립아시아문화전당