모두뮤직페스타
Modu Music Festa
EditorialGraphicMotion
2024
한국장애인문화예술원
3
그여자가방에들어가신다
Shesgoesintotheroom
Editorial
2024
후마니타스
4
권준호와 이야기하는 영혼을 잃지 않으면서 일하기
Working without losing your soul in conversation with Junho Kwon
Press
2024
안그라픽스
3
CJ문화재단 창작자 지원프로그램
CJ Cultural Foundation's Creator Support Program
Graphic
2024
CJ문화재단
5
디자인플러스 웹사이트
Design Plus Website
GraphicIdentityWebsite
2024
디자인하우스
5
싸울게요, 안 죽었으니까
I'll Fight, Because I'm Not Dead
EditorialGraphic
2024
얼룩소
2
c-lab 7.0 매체-신체
c-lab 7.0 Media body
Editorial
2023
코리아나미술관
3
이강현특별전 <지도제작자의영화>
Memorial Kang-hyun Lee <Cinema of the Mapper>
Editorial
2023
DMZ 국제 다큐멘터리 영화제
3
民×KRATOS • DEMOS×主
民×KRATOS • DEMOS×主
GraphicPractice
2023
민주화운동기념사업회
4
2023 출판도시 인문학당 하반기
2023 Inmun Club
EditorialGraphic
2023
출판도시인문학당
3
WESS 전시후도록
WESS Exhibition \ Publication
EditorialGraphic
2023
wess
2
경기도자미술관 소장품상설전 《현대도예-오디세이》
Odyssey of Contemporary Ceramic Art
GraphicMotionSpace
2023
경기도자미술관
4
아마도예술공간 웹사이트
Amado Art Space Website
Website
2023
아마도예술공간
5
오토포이에틱 시티
Autopoietic City
GraphicMotion
2023
포항문화재단
3
국립어린이박물관 리플릿
National Children's Museum Leaflet
Editorial
2023
국립어린이박물관
3
보통사람들의 찬란한 역사
Ordinary People, Splendid History
GraphicMotionSpace
2023
경남도립미술관
5
오혜 웹사이트
Ohye Website
Website
2023
오혜
4
날씨와 얼굴
Weather and Face
Editorial
2023
위고
3
네이버 VIBE SIGNATURE 커버 디자인
NAVER VIBE SIGNATURE COVER DESIGN
Graphic
2023
VIBE
4
〈월간디자인〉 리뉴얼 프로젝트
Monthly Design Identity & Cover Design
EditorialGraphicIdentity
2023
디자인하우스
5

漆, 아시아를 칠하다

Ottchil, the Coated Splendor of Asian Lacquerwares

2021
EditorialGraphic

02_Ottchil_Poster

03_Ottchil_Poster

04_Ottchil_Poster

05_Ottchil_invitation

06_Ottchil_invitation

07_Ottchil_invitation

08_Ottchil_invitation

09_Ottchil_invitation

10_Ottchil_leaflet

11_Ottchil_leaflet

12_Ottchil_panel

일상의실천이 국립중앙박물관에서 주최하는 특별전 漆, 아시아를 칠하다를 위한 그래픽디자인을 진행했습니다. 漆, 아시아를 칠하다는 아시아 고유의 천연 도료인 옻을 바탕으로 아시아 곳곳에 발전한 다양한 칠공예 문화를 조명하는 전시입니다.
칠공예는 시간의 예술이기도 합니다. 옻나무에서 옻 수액을 채취하고 정제하여 도료로 만드는 것과 물건에 옻을 칠하는 것은 모두 반복되는 인내의 시간이 필요합니다. 일상의실천은 하나의 칠공예 작품이 만들어지는 과정 속 장인정신을 상징하는 반복되는 선과, 덧바를수록 색이 변화하는 옻의 질감을 현대적으로 재해석한 그래픽을 활용해 한자 “漆”을 표현하여 전시의 주제를 시각화했습니다. 또한 명조체와 고딕체가 섞인 타이포그래피를 통해 전통과 현대를 가로지르는 칠공예가 가진 기나긴 역사성을 표현하고자 노력했습니다.

디자인 디렉션. 김어진
디자인. 이윤호
모션 그래픽. 브이코드

클라이언트. 국립중앙박물관

EverydayPractice designed a graphic materials for the special exhibition “Ottchil, the Coated Splendor of Asian Lacquerwares” hosted by National Museum of Korea. “Ottchil, the Coated Splendor of Asian Lacquerwares” is an exhibition that highlights various lacquerware cultures developed throughout Asia. These are the cultures that based on lacquer, a natural Asia’s unique paint.
Lacquer craft is also an art of time. Making a paint by collecting and refining lacquer sap from lacquer trees, and lacquering objects all require repeated patience. EverydayPractice visualized the theme of the exhibition by using repeated lines that symbolize craftsmanship in the process of making a piece of lacquerware, and by utilizing a graphic that reinterprets the texture of lacquer that changes color as you apply it. In addition, this graphic is derived from a Chinese character for lacquer painting. Furthermore, we tried to convey the long history of lacquer craft, encompassing tradition and modern era, by combining serif and sans-serif fonts.

Design Direction. Eojin Kim
Graphic Design. Yoonho Lee
Motion Graphic. V Code

Client. 국립중앙박물관